Televizní studio ZZIP, s.r.o.

Televizní studio ZZIP, s.r.o.

Nejlepší firemní logo vymysleli gymnazisté z Kojetína

Olomoucký kraj

Studenti středních škol, kteří se díky programu JA Studentská firma od září věnují reálnému podnikání, se na přelomu roku utkali v soutěži JA Top Logo o nejlepší vizuální identitu studentské firmy v regionu. Prvenství v rámci Olomouckého kraje získali středoškoláci z Gymnázia Kojetín s firmou AquaPoint, která vyvíjí webové stránky a aplikaci pro snadnou lokaci veřejných vodních zdrojů.

Druzí skončili studenti Obchodní akademie v Prostějově, kteří ve firmě Flowers Forever nabízejí ručně háčkované květiny, které nevadnou ani nestárnou. Třetí příčku obsadili podnikavci ze Střední odborné školy podnikání a obchodu také v Prostějově, s firmou Douč se to s námi, která provozuje on-line doučování pro děti.

Do 5. ročníku dvoukolové soutěže JA Top Logo se přihlásilo 209 studentských týmů. Úkolem studentů bylo graficky ztvárnit logo své firmy a natočit krátké reklamní video o produktu či službě, kterou nabízí. „Soutěž JA Top Logo je oblíbeným zpestřením celoročního vzdělávacího programu JA Studentská firma pro středoškoláky od 15 do 19 let. Díky programu studenti zažívají všechna úskalí opravdového byznysu. Přímo v praxi přivykají týmové spolupráci, zodpovědnosti, zdokonalují se v komunikaci, prezentaci, finanční gramotnosti a dalších dovednostech důležitých pro moderní trh práce. Cílem dílčí soutěže JA Top Logo je seznámit studenty s náležitostmi marketingu – aby pochopili, v čem je smysl loga, a přemýšleli, jak ideálně oslovit svou cílovou skupinu ve 30sekundovém spotu,“ popsal Martin Smrž, ředitel nevládní organizace JA Czech, jejíž vzdělávací programy v současnosti využívají tisíce českých škol.

Za první pololetí už mladí byznysmeni stihli založit reálnou společnost, rozdělit si firemní posty, spravovat finance, zajistit výrobu, prodej i rozjet propagaci. Nyní dosáhli dalšího úspěchu. Logo a promo video jejich studentské firmy odborníci ocenili v soutěži JA Top Logo jako nejlepší v regionu. „První kolo soutěže podpořily desítky profesionálů z místních firem a institucí v rolích porotců. Jako dobrovolní mentoři poskytli studentům svá hodnocení, co se jim povedlo a co by mohli naopak ještě zlepšit. Na sociálních sítích navíc probíhalo souběžné hlasování v kategorii Cena veřejnosti,“ doplnil Martin Smrž.

Regionální kolo JA Top Logo se uskutečnilo pod záštitou náměstka hejtmana Olomouckého kraje pro oblasti školství, cestovní ruch a vnější vztahy Svatopluka Bindera. Vítěze čeká 6. února národní finále soutěže JA Top Logo v prostorách reklamní agentury McCANN Prague.

Oceněné studentské firmy a jejich reklamní spoty:

1. AquaPoint, Gymnázium, Kojetín (vývoj aplikace pro lokalizaci vodních zdrojů)

2. Flowers Forever, Obchodní akademie, Prostějov (výroba a prodej ručně háčkovaných květin)

3. Douč se to s námi, Střední odborná škola podnikání a obchodu, spol. s r. o., Prostějov (on-line doučovací služby pro děti, které z mnoha důvodů ve škole selhávají) Cena veřejnosti: Douč se to s námi, Střední odborná škola podnikání a obchodu, spol.

 

zdroj: pearmedia.cz

 

 

 

 

 

Kategorie :

Olomoucký kraj

Sdílejte :